spotkanie biurowe

Urządzamy wnętrze biura rachunkowego – niezbędne meble

Biuro rachunkowe to specyficzna przestrzeń. Powinna być nie tylko funkcjonalna, ale również wygodna, bo właśnie tu swoje obowiązki pracownicze wykonują osoby zatrudnione przez firmę. Nie można jednak zapominać o tym, że często trafiają tu również klienci, a ci niejednokrotnie oceniają biuro właśnie zwracając uwagę na jego wygląd. Jakich mebli nie powinno w nim więc zabraknąć i na co zwracać uwagę wybierając te najbardziej istotne?

Po pierwsze – wygodne fotele

Praca księgowej może być synonimem pracy siedzącej. Nawet, jeśli pamięta się o przerwach na rozprostowanie kości, w jednym miejscu siedzi się przez co najmniej kilka godzin. Nic więc dziwnego, że pracownicy biura rachunkowego pytani o ten mebel, który ma dla nich kluczowe znaczenie, zwykle nie mają problemu z udzieleniem odpowiedzi. Wskazują na fotel i nie mają wątpliwości, co do tego, że nie ma mowy o ważniejszym rozwiązaniu. Jeśli ich praca ma być wydajna, fotel jest tym meblem, na którym nie powinno się oszczędzać. Co więcej, dobrym pomysłem może okazać się rezygnacja z klasycznego krzesła obrotowego na rzecz bardziej profesjonalnego rozwiązania – nie tylko mobilnego, ale również posiadającego odpowiednie punkty podparcia.

Tym ostatnim warto poświęcić szczególnie wiele uwagi, bo pracownicy biurowi w większości przypadków siedzą w niewłaściwy sposób. Mają tendencję do garbienia się, nieświadomie ściągają więc na siebie poważne problemy. Te w przyszłości będą owocować dolegliwościami bólowymi, wspomniane dolegliwości zaś – absencjami w pracy. Mówiąc o punktach podparcia warto więc zwracać uwagę przede wszystkim na te, które odnoszą się do ramion i kręgosłupa. Jeśli fotel nie zapewnia punktów przenoszenia działających na nasze ciało sił, nienaturalna pozycja siedząca będzie prowadzić do trwałych zmian, z którymi trudno walczyć. Kompresja kręgów kręgosłupa może stanowić poważne zagrożenie dla zdrowia, a przecież potrafi długo nie ujawniać swojej obecności.

fotele biurowe i salonowe
Fotele – https://meble-bik.pl/pol_m_meble_fotele-186.html

Mówiąc o fotelu idealnym do biura rachunkowego nie wolno zapominać także o tym, że musi być on wyposażony w kółka zlokalizowane na podstawie mającej kształt pięcioboku. Pozwala to nie tylko na efektywne poruszanie się po biurze, ale i bezpieczne podparcie.

Po drugie – biurko dostosowane do potrzeb pracownika

Choć w Internecie nie brakuje poradników poświęcających wiele uwagi idealnym parametrom biurka, eksperci zalecają, aby nie przywiązywać do nich więcej wagi niż to konieczne. Nie brakuje przecież biur rachunkowych, w których biurka są zgodne z tego rodzaju wytycznymi, a pracownicy wcale nie są nimi zachwyceni. Zamawiając kolejne z nich dobrze jest więc pamiętać, że to wygoda pracownika jest kryterium o kluczowym znaczeniu i to ona przesądza o jego zadowoleniu. Jeśli osoba korzystająca z biurka nie odczuwa jej, żaden zakup nie będzie właściwy.

Oczywiście, nie oznacza to wcale, że biurko można kupować bez poszanowania zasad ergonomii. Tu kluczowe znaczenie ma odpowiednie ustawienie monitora i klawiatury. Warto zwrócić też uwagę na to, z jakiego materiału ma być wykonane biurko. Im jest on solidniejszy, tym dłuższa jest też żywotność tego mebla. Szeroki wybór biurek znajdziemy tutaj.

Po trzecie – meble niezbędne do przechowywania dokumentów

Nawet pomimo rosnącej popularności, jaką cieszy się elektroniczny obieg dokumentów, w biurze rachunkowym nie powinno zabraknąć miejsca zarówno na szafy, jak i na półki przeznaczone do przechowywania w nich dokumentów. Dziś można w tym kontekście skorzystać z jednej z wielu opcji. Ciekawie prezentują się niewysokie komody z szufladami tak wyprofilowanymi, że można w nich umieszczać teczki z dokumentami. Nie mniej ciekawe są jednak szafki, w których można nie tylko przechowywać liczne segregatory, ale i błyskawicznie wyszukiwać te, które w danym momencie są nam najbardziej potrzebne. Tu, podobnie jak ma to miejsce w przypadku biurka, można brać pod uwagę przede wszystkim upodobania konkretnych pracowników. To oni muszą mieć umożliwiony błyskawiczny dostęp do dokumentów swoich klientów. Oni więc powinni podpowiadać, w jakich warunkach najłatwiej jest im znaleźć niezbędne akty prawne, umowy i konkretne faktury.

Wszystkie wyżej wymienione meble możemy zakupić w sklepie internetowym Meble BIK.

Inne ciekawe wpisy...